Типова система супутникового GPS GSM моніторингу транспорту складається з трьох ланок:
бортові пристрої, що встановлюються на автомобілі |
сервери | клієнтські робочі місця |
Бортові пристрої - це спеціалізовані GPS-приймачі, до яких підключаються антени GPS + GSM разом або окремо. Координати об'єкта (його місце розташування, швидкість, напрямок руху, точні координати, стан підключених датчиків) фіксуються внутрішньою пам'яттю, об'єм якої складає 15-70 тисяч повідомлень.
Повідомлення з бортового контролера за допомогою вбудованого GSM-модуля, що працює з SIM-картою оператора мобільного зв’язку, передаються в систему управління транспортом. Алгоритм передачі може відрізнятися в залежності від бажання клієнта і фактичних можливостей контролера, тому що в ряді випадків дані можуть передаватися із затримкою.
Є бортові пристрої, в яких не передбачена можливість підключення додаткових датчиків. Такі пристрої використовуються, коли необхідно знати тільки місце знаходження транспорту, швидкість його руху і дотримання встановленого маршруту. Якщо ж необхідні додаткові дані, такі як витрата палива, час, місце і обсяг заправки і зливу палива, температура рефрижератора та інші параметри, то без підключення спеціальних датчиків до контролера не обійтися. У такому випадку потрібен бортовий контролер з платою датчиків.
Бортовий контролер супутникового GPS GSM моніторингу транспорту має вбудований акумулятор, який призначений для того, щоб запобігати перешкодам у роботі системи при зниженні напруги в бортовій мережі. Як правило, контролер підключається таким чином, щоб його постачання енергією не залежало від положення ключа запалювання. У результаті забезпечується постійний контроль за автомобілем, незалежно від того, рухається він чи стоїть на місці.
Існує два види ПЗ для систем GPS моніторингу транспорту. Основна відмінність між ними полягає в місці зберігання даних, переданих від бортового контролера, встановленого безпосередньо в транспортному засобі.
Web - інтерфейс
Дані від бортового контролера надходять на сервер компанії, що надає вам послуги моніторингу транспорту. На цьому ж сервері вони і зберігаються.Згодом об'єм інформації збільшується і компанії доводиться збільшувати обсяги пам'яті, що призводить до серйозних фінансових витрат. Тому багато компаній обмежують час зберігання даних від 3 місяців до 1 року. Щоб відобразити дані на екрані, вам необхідно через будь-який браузер та з будь-якого комп'ютера перейти за посиланням, попередньо ввівши логін і пароль. Уся обробка даних при побудові трафіків і звітів виконується на віддаленому сервері. При цьому швидкість обробки залежить від швидкості роботи сервера, ступеня його завантаження аналогічними запитами і швидкості з'єднання з інтернетом. У разі відмови від послуг компанії доступ до даних буде повністю закритий.
Переваги: |
Недоліки: |
||
Доступ з будь-якого комп'ютера | Потрібна висока швидкість інтернету | ||
Можливість самостійно створювати форми звітів | Максимальний термін зберігання даних - 1 рік | ||
Безкоштовне встановлення ПЗ | Немає можливості подивитися історію при відключенні послуги | ||
Недосконалий інструмент контролю витрат палива |
Висновок:
Даний інтерфейс рекомендований компаніям, яким необхідно тільки відстеження переміщення транспорту. Контроль палива при цьому можна здійснювати різними розрахунковими способами, представленими в даному виді інтерфейсу. Це підійде, наприклад, дистриб'юторським компаніям, компаніям з невеликим автопарком легкових автомобілів, диспетчерським пунктам для онлайн відстеження пересувань, для компаній, що надають послуги прокату автомобілів і т.д.
Клієнтське ПЗ
У даному випадку сервер компанії, що надає вам послуги моніторингу транспорту, працює як звичайний поштовий сервер. Його завдання полягає в тому, щоб прийняти дані від бортового контролера, обробити їх і передати на ваш комп'ютер у момент сеансу зв'язку через інтернет. Для того, щоб дані надійшли саме до вас, необхідно придбати "ключ", який вставляється в USB-вхід комп'ютера. Якщо ви використовуєте цей ключ на іншому комп'ютері, то дані під час сеансу зв'язку з сервером будуть завантажені на інший комп'ютер. У результаті ви отримаєте неповний обсяг даних про об'єкти компанії. Саме тому кількість робочих місць (диспетчерів), повинна відповідати кількості ключів. При цьому налаштування системи фільтрів і відображення даних на кожному робочому місці може відрізнятися, так як диспетчер самостійно настроює параметри систем, геозон та ін. Зберігання даних не обмежене, так як вони зберігаються на вашому комп'ютері. При побудові звітів дані для обробки беруться з комп'ютера і не вимагають підключення до інтернету. Це особливо зручно при низькій, або обмеженій обсягом переданих даних, швидкості інтернету.
Переваги: |
Недоліки: |
||
Низька швидкість інтернету і маленький трафік | Прив'язка до певного комп'ютера (робочого місця) | ||
Швидке складання звітів | Необхідність придбання ключів | ||
Тривалий термін зберігання даних | Немає можливості працювати зі смартфонами і планшетами | ||
Відмінний інструмент контролю палива |
Висновок:
Даний вид ПЗ рекомендований компаніям з автопарком від 5 і більше об'єктів, де контроль здійснюється диспетчером. Також цей варіант підходить для моніторингу транспорту в сільському господарстві і на різних спеціалізованих підприємствах.
Відділ продажу Микола
Демченко
Дніпропетровськ
dnepr@gps-plus.com.ua
+38 (096) 339-62-61 +38 (050) 553-20-02 |
Керівник представництва Ігор
Алексейчук
Одеса
info@gps-plus.com.ua
+38 (067) 635-89-72 |
|